Faciliteiten

Het Parkhuis biedt diverse faciliteiten voor bewoners en bezoekers. Denk aan de Brasserie, de verse keuken voor bewoners, het gebruik van de Duofiets of de wasservice. Op deze pagina leest u hier meer over. Informatie over kosten voor aanvullende dienstverlening vindt u hier.

Receptie

De gastvrije receptionistes van de receptie bij Middenhoeve,  Haaswijk en Dubbelsteyn zijn aanwezig op onderstaande tijden. Dit zijn ook de tijden dat zij bereikbaar zijn op telefoonnummer 078 622 0000.

  • Van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 20:00 uur
  • Op zaterdag en zondag tussen 09:30 en 19:00 uur

Buiten deze tijden kunt u aanbellen.

Brasserie

Iedereen vindt het fijn om dichtbij huis in een gezellige omgeving anderen te ontmoeten en een hapje en drankje te nuttigen. Brasserie De Brink is dé ontmoetingsplek in Dubbeldam en beschikt over een restaurant en een bar.

Het restaurant

In het restaurant van Brasserie de Brink kunt u 7 dagen per week van een (warme) maaltijd genieten. Onze koks bereiden iedere dag maaltijden met verse ingrediënten. U kunt ook elke dag kiezen uit twee soepen, diverse snacks en belegde broodjes, verschillende soorten brood, vleeswaren en salades.

In het restaurant kunt u alleen betalen met uw pinpas.

Openingstijden

Het restaurant is dagelijks geopend van 11.30 – 13.30 uur. Op donderdag is er ook een avondopenstelling van 17.00 – 19.00 uur. Het donderdagavondmenu vindt u op deze website.

De bar

De Brasserie beschikt over een gezellige bar. Doordeweeks is de bar ’s middags geopend voor bezoek van 14.15 tot 16.30 uur. In het weekend van 14.15 tot 17.00 uur. Medewerkers van de Brasserie zorgen hier, samen met vrijwilligers, voor koude en warme dranken, gebakjes, ijsjes of een lekkere portie ambachtelijke bitterballen.

Verse keuken voor bewoners

Het Parkhuis heeft een centrale keuken waar dagelijks verse warme maaltijden worden bereid. Omdat niet iedereen hetzelfde lekker vindt en bewoners vaak aan een dieet gebonden zijn, werkt de keuken samen met de diëtist, logopedist en de medewerkers van de woongroep. Er zijn veel mogelijkheden om de maaltijden aan te passen aan uw wensen en behoeften. Vraag hier naar bij onze medewerkers!  

In de gemeenschappelijke huiskamers zijn kook- en bakfaciliteiten aanwezig waar medewerkers of vrijwilligers met de bewoners bijvoorbeeld soep kunnen maken of taart kunnen bakken.

Persoonlijke verzorging

Iedereen ziet er graag goed uit. Daarom heeft het Parkhuis een eigen beautysalon: ‘Parkpracht’. Een enthousiast team van kapsters, pedicures en een schoonheidsspecialiste staat dagelijks op afspraak voor u en uw familie klaar. Zij heten u graag van harte welkom. U vindt hen tegenover de receptie van het Parkhuis. En kunt u niet naar hen komen? Dan komen zij graag naar u! Meer informatie over beautysalon Parkpracht leest u hier.

Tuinen

De locaties van het Parkhuis, met uitzondering van Parkstaete, beschikken over mooie tuinen. Zo is er aan de Haaswijkweg Oost een binnentuin met diverse rustige plekjes en veel schaduw. Ook is er een prachtige beleeftuin met een moestuin, een bloementuin en wandelroute die de zintuigen prikkelt.  Regelmatig worden er activiteiten in de tuinen georganiseerd, zoals muziekoptredens. Kortom, volop kans om te ontspannen, beleven en ontdekken.

Duofiets

De bewegingscoaches, medewerkers en vrijwilligers maken samen met bewoners regelmatig een ritje met de Duofiets. Ook uw naasten kunnen van deze Duofiets gebruik maken om samen met u de omgeving te verkennen. Neem hiervoor contact op met onze bewegingscoaches via de receptie van het Parkhuis.

Wasservice 

Wanneer u niet zelf zorg kunt of wilt dragen voor het wassen van kleding, dan kunt u gebruik maken van de wasservice van het Parkhuis. Het Parkhuis heeft het wassen van de kleding uitbesteed aan een externe wasserij die meerdere malen per week de was komt ophalen en terugbrengen waardoor de kleding snel weer terug is bij de cliënt.

Waskosten
Alle kleding wordt gemerkt middels een barcode zodat deze herleidbaar is naar de cliënt. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht. De werkelijke waskosten en eventuele herstelkosten van kleding door de linnenkamer van het Parkhuis, worden via een gespecificeerde nota in rekening gebracht en middels automatische incasso verrekend. Klik hier voor informatie over het persoonsgebonden wasgoed.
Hier vind u informatie over kledingadviezen en wasvoorschriften.

Waskosten voor bijzondere kleding, bijvoorbeeld voor een hansop, geldt in zijn algemeenheid het volgende;

  • Indien de sluiting aan de achterzijde zit, wordt de hansop ingezet als een vrijheid beperkende maatregel (VBM). De arts moet daartoe geconsulteerd zijn en akkoord gaan. In deze situatie wordt de hansop verstrekt door het Parkhuis. Ook de waskosten zijn dan voor het Parkhuis.
  • Indien het geen VBM is en het dus een hansop is met een sluiting aan de voorkant, is het een gewoon kledingstuk dat door familie aangeschaft wordt en tot de waskosten van familie behoort.

Persoonsgebonden wasgoed bij virusbesmettingen op een afdeling
Wanneer er besmettingen zijn op een afdeling, denk aan het norovirus of het coronavirus, dan wordt in alle gevallen alle was door het Parkhuis gedaan. Dit doen we om uitbreiding van de besmettingen te beperken.

  • Verzorgde het Parkhuis al alle was voor uw naaste? Dan verandert er niets.
  • Waste u de kleding van uw naaste zelf? Dan kan dit niet zolang het virus op de afdeling heerst. Het Parkhuis verzorgt de was via de externe wasserij. Er wordt 50% van de kosten voor het wassen aan uw naaste doorberekend.

Onze locaties

Contact

Receptie 078 622 00 00
Cliëntenservicebureau 078 622 00 11
csb@hetparkhuis.nl

Onderdeel van: